#ŁódźHollyWoods – nowa kampania RDLP w Łodzi
Czerwiec 22
12:47
2016
Wydrukuj
Dzięki Lasom Państwowym internauci mają okazję podglądać życie dzikich zwierząt. Niegdyś udostępniano transmisję online z gniazd bielików, a od jakiegoś czasu można obserwować żubry (TUTAJ) oraz rybołowy (TUTAJ). Teraz zaś przyszła kolej na bociana czarnego.

Wszystko to w ramach kampanii organizowanej przez RDLP w Łodzi #ŁódźHollyWoods, która rozpoczęła się 21 czerwca br. Zainaugurowała ją konferencja „Gwiazdy zielonego dywanu”. Postanowiono nawiązać do tego, że miasto kojarzy się ze sztuką filmową, i niedaleko Alei Gwiazd otworzono niejako konkurencyjną Aleję Leśnych Gwiazd. Jest ona w pełni ekologiczna – nie dość, że promuje las, to jeszcze wszystkie umieszczane na niej komunikaty powstają w technice nazwanej milk graffiti – pisze się je biodegradowalną mieszanką na bazie mleka w proszku, wody i naturalnych pigmentów. Jednak co najbardziej interesujące, zamiast dłoni znanych postaci na chodniku można zobaczyć odciśnięte tropy 10 różnych zwierząt. Podpisano je tak, by pozostać w filmowej konwencji. Są więc Mel Dzikson, Richard Deer czy Wilk w Woods Street. Wśród nich bryluje Eugeniusz Bocio, bo to transmisja właśnie z jego gniazda (do obejrzenia TUTAJ) stanowi najważniejszy element kampanii. Podglądanie go zapowiada się tym ciekawiej, że niedawno wykluło się troje piskląt, którym w lipcu wszyscy chętni wirtualnie potowarzyszą w nauce latania.
Relacja online została udostępniona internautom dzięki wspólnym staraniom łódzkiej dyrekcji LP i Komitetu Ochrony Orłów. Dla osób fascynujących się ptakami to prawdziwa gratka, bo bocian czarny rzadko pokazuje się ludziom. Ponadto obserwacje mają pomóc w poznaniu jego biologii, która dotąd kryje wiele tajemnic. Szczegółowe informacje chociażby o rozrodzie przydadzą się do dalszych prób odbudowy populacji gatunku.
Kolejną interesującą rzeczą jest to, że do zapewnienia transmisji wykorzystano pionierską technologię. Zastosowano bowiem panele fotowoltaiczne zasilające m.in. kamery umieszczone w pobliżu bocianiego gniazda.
Obecna kampania RDLP w Łodzi to nie pierwsza tak oryginalna koncepcja tamtejszej dyrekcji. W zeszłym roku bowiem 10 kamienic w mieście przyozdobiono muralami z mchu, przedstawiającymi różne zwierzęta żyjące w łódzkich lasach. Projekt nazwany „Zielone ślady natury” miał zachęcać do wypoczynku w bliskości przyrody. Również #ŁódźHollyWoods to nowatorski pomysł na zainteresowanie dużego grona odbiorców tematyką przyrodniczą. Może dzięki temu niektórzy zobaczą, że podglądanie bocianów jest dużo wartościowsze niż przeglądanie portali plotkarskich. Kampania wyraźnie stara się pokazać, że to nie celebryci powinni nas fascynować, bo świat zwierząt okazuje się o wiele ciekawszy.
PP, Fot. Archiwum RDLP w Łodzi